Daar draait het om. Zonder de juiste context is het nagenoeg onmogelijk om de juiste kandidaten voor onze opdrachtgevers te vinden.
En toch doen we dat sinds 2000 met groot succes — de juiste kandidaten vinden. Hoe? Door ons te focussen op die context: het Order to Cash-proces (O2C).
Want wanneer je precies weet hoe een bedrijfsproces werkt, dan weet je ook wat een kandidaat kan bijdragen aan dat proces. Daarom kijken we niet alleen naar de functieomschrijving van een vacature, maar ook naar de positie in het O2C-proces die vervuld moet worden én naar de persoon achter het C.V.
Zo kan het voorkomen dat onze recruitment consultants een alternatief voorstel doen — niet op basis van de functieomschrijving, maar juist op basis van de plaats in het O2C-proces, waarmee dit proces uiteindelijk efficiënter wordt.
Als we de voordelen van een efficiënt Order 2 Cash-proces opsommen, dan lijkt het de heilige graal van menig organisatie — en op een bepaalde manier is het dat ook.
Een O2C-proces dat optimaal functioneert resulteert namelijk in een betere leverbetrouwbaarheid, kortere doorlooptijden, lagere Days Sales Outstanding en uiteindelijk een versnelde kasstroom — met als eindresultaat extra flexibiliteit, weerbaarheid en een grotere klanttevredenheid.
Onze rol in het O2C-proces is dat wij gespecialiseerd zijn in het optimaal verzorgen van de personele invulling binnen deze context — en daarmee het O2C-proces van de organisatie waarborgen of zelfs een boost kunnen geven.
Hiervoor bouwen wij op jarenlange ervaring in zowel het recruiten en sourcen, als met het Order 2 Cash-proces zelf.
Het hebben van een O2C-proces is geen keuze of onderdeel van de bedrijfsfilosofie — in iedere organisatie is in meer of mindere mate een O2C-proces in werking. En dus kan er in iedere organisatie bijgedragen worden aan dit proces.
Het O2C-proces bestaat uit vijf globale stappen, waarbinnen wij specifieke invullingen verzorgen.
Het proces voorafgaande aan de order, waarin de offerte (quote) centraal staat.
Functies:
Het beheer en monitoren van de order. In deze stap is overzicht cruciaal.
Functies:
Fulfilment is het kernproces van de levering. Afhankelijk van de structuur van de organisatie omvat fulfilment onder andere inkoop, productie, voorraadbeheer en planning.
Functies:
Deze stap richt zich op het naleven van de afspraken en voorwaarden uit stap 1 (Quote) en draagt bij aan een minimale DSO — evenals het delegeren van eventuele problemen, om alsnog tot een geslaagde orderlevering te komen.
Functies:
Om de organisatie constant te verbeteren, is het belangrijk om processen te inventariseren, te meten en terug te koppelen. Reporting & improvement focust zich op dit essentiële proces.
Functies: